úterý 22. listopadu 2016

Recenze: Mechanický anděl

Originální název: Clockwork angel
Autorka: Cassandra Clare
Série: Pekelné stroje
Díl: 1.
Nakladatelství: Yoli
Počet stran: 368
Rok vydání: 2010 / 2015
Žánr: Fantasy, YA

Anotace: Poté, co osiřelé Tesse Grayové zemře teta, která se o ni starala, vyplouvá dívka v dubnu roku 1878 z New Yorku do Londýna za svým bratrem Nathanielem. V přístavu na ni však nečeká Nate, nýbrž prapodivná dvojice žen, jimž se přezdívá Temné sestry. Uvězní ji v jejich domě a připravují ji pro záhadného Magistra, který ji chce získat. Při nezdařeném útěku Tessa zraní jednu ze služebných, ze které se vyklube podivná mechanická bytost. Záchrana přijde z nečekané strany – v Temném domě se objeví Will Herondale, jeden z lovců stínů…



Recenze: 
Po sérii Nástroje smrti, která na mě udělala veliký dojem, jsem potřebovala více knih od této autorky. A tak jsem přešla k její další triologii Pekelných strojů, protože ta úžasná a napínavá atmosféra ve světě Lovců stínů mi hrozně moc chyběla.

Hlavní hrdinka Tessa je samozřejmě odvážná a pro záchranu svého bratra Natea udělá cokoliv, stejně jako by to udělala Clary. Jenže Tessa se od Clary liší jedním velkým znakem - není Lovkyně stínů, ale podsvěťanka, která to má blízko k dětím Lilith - čarodějům, jenže nemá žádný výrazný znak jak už je u čarodějů zvykem (třeba jako rohy nebo kočičí oči). A tak se jen můžeme dohadovat co je Tessa vlastně zač.

No a pak tu máme Willa Herondalea a Jamese Carstraise aneb dva pohledné lovce stínů, kteří se s Tessou sblíží. Will oplývá sarkasmem  je hezký a samozřejmě také tvrdohlavý, zatímco naproti němu stojí Jem, umírněný gentleman. Vážně je pro mě pořád velkou záhadou s kým vlastně Tessa na konci skončí, protože síly jsou u mě prozatím vyrovnané.

Hrozně mi na knize vadila jedna věc. Postavy se mi od sebe zdály takové odtažité, protože si vlastně vykali i když se oslovovali křestními jmény, bylo to prostě hrozně divné a nezvyklé.

Když jsem se pustila do čtení, byla jsem hrozně ráda že jsem zpět ve světě lovců stínů, i když o pár desítek let v minulosti a v Anglii, v době, kdy byl velkým hitem mechanické stroje, takže takový steampunk, všude ozubená kolečka.. Jenže po pár desítek stránkách mě nadšení částečně opustilo, protože se toho prostě v příběhu moc nedělo, druhá polovina knihy už ale byla něco docela jiného a začalo to pomalu ale jistě gradovat. Takže i když to už vypadalo na velmi velké zklamání, pak se to všechno obrátilo k záhadnému a napínavému konci a tak nějak bylo všechno zachráněno.

Konec mě doslova naštval, ale zároveň už naladil na druhý díl. Protože poslední věta byla zakončena otazníkem a tedy vekou otázkou, takže jsem měla vážně velkou chuť knížku roztrhat. Každopádně o to víc se ale těším na další díl, kde snad dostaneme od Willa odpověď.

Přiznám se, že jsem text občas pouze přelétávala pohledem, protože nějaké delší popisy byly opravdu nudnější a více jsem se tak zaměřovala na dialogy postav. Byla jsem ale taky hrozně šťastná, když se na scéně objevily známé postavy, jako třeba Magnus Bane nebo Camille.

Musím téhle knize poděkovat za velmi užitečnou lekci do dalších knih! Protože když nevíte kdo je v knize ten záporák, podezřívejte všechny postavy kolem sebe i když to jsou sebevětší spojenci. Protože jestli si myslíte že už je pravda a celá záhada prostě vyřešená, mýlíte se a ocitnete se tak vlastně na úplném dně a začátku.

,,Mrtví nemluví"

Úryvek:
,,Už mi rozumíte?" křikl jí Magnus do ucha, aby jej slyšela přes vytí upírů, kteří se v panice vrhali na všechny strany a pokoušeli se vyhnout plamenům.
,,Pusťte mě!" rozkřikla se Tessa. De Quicey se vrhl do té vřavy. Nathaniel zůstal na pódiu, napůl zhroucený, nejspíš v bezvědomí, na židli jej držela jen pouta. ,,Je to můj bratr. Můj bratr!"
To Magnuse přece jen zaskočilo. Využila jeho překvapení, vytrhla se mu a rozběhla se k podiu. V místnosti vládl chaos. Upíři pobíhali kolem, mnozí z nich se prodírali ke dveřím. Ti, kteří se dostali až k nim, se strkali o to, kdo se dostane ven jako první. Ostatní změnili směr a hrnuli se k francouzským dveřím do zahrady.


4 komentáře:

  1. tuhle serii mam velice rada a mozna i vic nez nastroje smrti :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě zatím vedou Nástroje smrti, to je prostě srdcovka :)

      Vymazat
  2. Tak ani jednu sérii jsem ještě nečetla, ale nestále na ně slýchám hoodně kladné ohlasy :), asi je čas tu chybu napravit a vrhnout se na čtení :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, hned by si to mela napravit! 😱 vždyť jsou to ty nejlepší série :D

      Vymazat

Za každičký komentář jsem nesmírně ráda! :)