Recenze: Druhá Stříbrná kniha snů

Autorka: Kerstin Gier
Série a díl: Stříbrné knihy snů, díl 2.
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2014 orig / 2015 cz
Počet stran: 360
Žánr: Fantasy, Mystery

Liv je v šoku: Secrecy zná její nejtajnější tajemství. Ale odkud? A co před ní Henry skrývá? Co je to za podivnou postavu, která se potuluje a řádí v nekonečných chodbách snového světa? A proč je Livina sestra Mia najednou náměsíčná? Noční můry, záhadná setkání a divoké pronásledování zrovna nesvědčí dobrému spánku. K tomu se musí Liv vyrovnat se svou nově poskládanou rodinou a intrikánskou babičkou. A faktem, že existují lidé, kteří s ní mají nevyřízené účty. Jak přes den, tak v noci…
Recenze:
Ihned co jsem dočetla první díl jsem se musela s chutí pustit do toho druhého. Knihu jsem měla přečtenou hodně rychle, že jsem to tak ani neplánovala.

Zdálo se mi že všechny postavy jsou si tady trochu cizí. Henry má před Liv tajemství, Jasper odjel do Francie aby se zdokonalil a na Arthura jsou všichni tak nějak neštvaní. Jediný kdo je tady podle mě v pohodě je tedy Grayson, kterého jsem měla v tomto díle oproti prvnímu nejradši!  Samozřejmě Liv jsem měla taky pořád stejně ráda a tady to měla těžší než v předešlém díle a Grayson byl takový ustaraný a se vším rád pomohl.

Jediné co je veliká změna je to, že tady už to není taková sranda jako v minulém díle a začíná jít pořádně do tuhého (chudák Liv). Přeci jenom asi není sranda když je Livina sestra Mia náměsíčná až tak že se jí nohy houpou ve vzduchu, zatímco přitom sedí na okenní římse! Možná si myslíte že už nemůže přijít žádné jiné zlo, když jsem se ho v prvním díle alespoň dočasně zbavili, ale jelikož jsem nad tím ani moc nepřemýšlela, tak jsem byla nakonec z hlavního záporáka číslo jedna docela překvapená.

Samozřejmě i Secrecy je v tomhle díle a s tím tu jsou i nové teorie, kdo je vlastně zač? No musím říct, že jsem teď možná o procento zúžila okruh podezřelých, ale pořád si vůbec nejsem jistá (autorka nás zřejmě skvěle odvádí od stopy, tak se těším až zjistíme kdo to je!).

,,Co když Mia ten nesnila sama? Co když někdo manipuluje jejími sny, aby ti uškodil?"

Ta fantazie, která je v knize mě zase naprosto uchvátila a autorka Kerstin si s tématem pořádně vyhrála a já jí závidím ten nápad. Myslím že pokud se vám líbil díl první, tak se vám bude určitě líbit i ten druhý! Kniha je samozřejmě skvělé počtení před spaním *-* (ale to by mi trvalo snad měsíc než bych se dostala ke konci :D)! Kniha se mi četla strašně moc rychle, za necelou hodinu sto stran (a k tomu skvělý sladký popcorn!!) a byla jsem jednoduše nadšená a bavilo mě to tak jako díl první!

Co se konce knihy týče. Mně více šel mráz po zádech u tohoto dílu (u prvního jsem to čekala, takže bohužel) a byla jsem vážně napjatá co se stane dál a musím říct, že se ta situace nehorázně protahovala a byla dlouhá (nebo se mi to aspoň se zatajeným dechem zdálo). Takže téhle knize rozhodně epické a tajemnější chvilky nechyběly.

Co se zase vzhledu knihy týče. Absolutně nevím jaký z dílů se mi zatím vzhledem líbí nejvíce, ale o malinké procento vede díl druhý. Je takový barevnější má na obálce hezké dveře a když sundáme přebal tak krásného jaguára na nádherném černém pozadí (viz. fotka vlevo). Jinak vnitřek knihy je stejný a tím pádem zase nádherný. Takže vzhledu knihy nemám co vytýkat, protože plní svou snovou povinnost.

Takže na závěr! Kniha mě zase okouzlila (nemohla jsem se nijak bránit) a absolutně mě zase uchvátila tím svým temným, snovým a kouzelným nádechem, který autorka dokáže vyloudit! Takže rozhodně nelituji přečtení (jak bych taky mohla :D?) a celkově jsem si sérii zamilovala o něco víc ♥. Takže mi ani nezbývá nic jiného než knihu skvěle ohodnotit a doporučit všem snílkům! :) ..a teď už jen stačí čekat, dokud i u nás nevydají třetí díl!

,,Nepřijde ti ta náměsíčnost divná Liv? A že se tě ve spánku pokouší zavraždit?"