Recenze: Dědička ohně

Nakladatelství: CooBoo
Série a díl: Skleněný trůn, díl 3.
Rok vydání: 2014 (orig) a 2016 (cz)
Žánr: young adult, fantasy
Počet stran: 536

Recenze:
Po naprosto napínavém ukončení druhého dílu, jsem se musela ihned pustit do třetího dílu této série. Tady se celý děj snad obrátí naruby a mě se zřejmě splní jedno z mých největších knižních přání. Chtěla bych upozornit na spoilery, které se budou v knize objevovat a budou na první a druhý díl série, takže pokud jste se k dílům nedostali, čtete recenzi na vlastní nebezpečí.

Je to už pár knih zpátky, co jsem knihu četla a doufám, že si na něco ještě vzpomenu... První polovina knihy pro mě byla o ničem, musela jsem se dokonce ke čtení přesvědčovat a nutit se. No a jednou ke konci to vyšlo a mě se kniha začala líbit. Konečně se tam něco dělo a bylo to zajímavé. Každopádně za první polovinu nic v hodnocení měnit nebudu, protože jsem byla vážně celá mimo a druhá polovina to sakra zachránila :)

A o co vůbec v knize jde? Konečně se dostala další pravda na povrch a mi zjistíme, že Celaena je vlastně dědička Terrasenu a tím pádem v sobě má vílí krev a s tím přichází i nějaký ten dar. Celaenu má dar ohně a musí se naučit s ním správně zacházet. Jejím učitelem se stává starý, ale i přesto pohledný vílí válečník Jeřáb!
,, ...Už nemá žádný trůn. Tak ji postavíme trůn z kostí našich nepřátel."
V knize narazíme na spoustu novinek, které v tomhle díle přibyli.. třeba jako nový pohled, ano, čarodějnice dostávají svoje vlastní kapitoly a já myslím, že to byl dobrý nápad, protože mě bavily :) a navíc zase vidíte příběh z dalšího nového a odlišného úhlu. I když čarodějnice nejsou asi nijak kladné postavy, já jsem si je oblíbila a jejich wyverni (hlavně Abraxos) mi přijdou hrozně roztomilí.

Co se týče nějakých vztahů mezi postavami.. Všichni kdo shipovali Celaenu a Chaola mají zřejmě smůlu, protože se pohádali a už to mezi nimi není takové, jaké to bylo předtím (jupí, stejně jsem Chaola neměla ráda). Myslím, že i autorka dostala rozum a dala nám Jeřába. Ze začátku vám možná bude připadat hrozně nesympatický (vždyť mu je už několik set let), ale já jsem si ho ihned zamilovala (lepší než Chaol nebo Dorian, vážně to chtělo pořádnýho chlapa! :D) každopádně jestli skončí s Celaenou, to vy nevíte (ale já jo) :P

Jak všichni říkají: Sarah se každým dílem zlepšuje a já s nimi souhlasím! Díl od dílu je kniha víc napínavá, temná a tlustší bichle :D Kniha se mi z prvních tří dílu líbila zatím opravdu nejvíce. (Každopádně už za sebou mám čtvrtý díl a ten byl asi nejvíc úžasný ze všech, takže se máte na co těšit!). Ani nemluvím o tom velkém šoku, který na vás někde v knize čeká :))

Jak je tedy asi patrné, kniha se mi strašně moc líbila!  A zdá se mi, že tahle recenze je vážně psaná od srdce, to asi kvůli Jeřábovi :D, ale jsem strašně ráda že autorka vyslyšela mé přání a seslala do knihy někoho ,,normálního" :)

8/10