pátek 3. února 2017

Recenze: Půlnoční koruna


Autor: Sarah J. Maas
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2013 (orig), 2016  (cz)
Žánr: fantasy a young adult
 Počet stran: 400


Hrozně moc jsem se na tento druhý díl Skleněného trůnu těšila.. Konec prvního dílu byl totiž otevřený a tak mi nezbylo nic jiného než se jen těšit na Půlnoční korunu. No a pak, jednoho dne.. jsem se k tomu konečně dostala..

První díl byl hodně veliký, ale i přesto zajímavý úvod do celé série. Snad všichni psali, že s každým dílem napětí narůstá, což je tak trochu pravdu a tak trochu i lež. 

Pro ty co ještě nečetli Skleněný trůn asi nebude moc velkým spoilerem to, že utkání o to stát se královým zabijákem Celaena vyhraje (pak by to asi nemohlo pokračovat..). Celaena se hned na začátku knihy vrací z jedné své zabijácké výpravy a nese tak královi hlavu svojí oběti jako důkaz. Král jí potom odhaluje další jméno ze seznamu lidí, kteří jsou pro jeho zemi nebezpeční. To jméno už Celaena z minulosti zná, ale jako doposud má stejný plán; vyzvat oběť k útěku do jiné země a zajít do márnice (myslím) pro nějakou znetvořenou hlavu, kterou pak králi předhodí před nohy.. 

První polovina mě moc nebavila, dokonce si už jen těžko vzpomínám o čem to vlastně bylo a to jsem knihu četla opravdu nedávno. Každopádně potom nastane takový ten zajímavý okamžik, kdy se změní celý svět a dostane se příběh k tomu bodu poslední věty v anotaci;  
,,A jedné noci se stane to, čeho se nejvíce obávala a co její život rozmetá na kousky..."
Tahle věta mě prostě dostala a celou dobu jsem tak zvědavě četla a pátrala po tomto okamžiku. A když už k tomu došlo, byla jsem sakra zdrcená, protože to přeci nejde, proč?!  Ale je toho mnohem více. Byla jsem opět velice překvapena z celého příběhu, i když už to bylo ke konci, ale zase mě to naladilo na další díl.

Myslela jsem že i nadále bude pokračovat milostný trojúhelník, jenže autorka jednomu z chlapců ani nedala tu šanci a v knize se objevoval tedy jen opravdu zřídka, přičemž bych si samozřejmě měla oblíbit Chaola, ale oba jsem v té chvíli měla ráda tak nějak stejně :)

Pokud bych ale měla knihy porovnat, mě se víc líbil první díl. ale ani druhý nebyl špatný a konec mě překvapil. Autorky styl je za začátku takový nevinný, ale pak nakonec vybouchne do neuvěřitelných rozměrů a všechno kolem sebe pohltí. 

Mě se tedy kniha také líbila, ale pro mě byla o jedno procento slabší než předchozí díl, ale i tak si zaslouží pět hvězdiček, (ale můžete to brát jako něco mezi čtvrtou a pátou *). V současné době, co teď recenzi píšu už mám za sebou i třetí díl a nevím jak budu hodnotit, jelikož ve třetím díle vybuchne ještě větší bomba. Ale i druhý díl mi poskytl mnoho šokujících momentů!

4,5*

6 komentářů:

  1. Ahoj, druhý díl bych řekla že je asi nejslabší. Ale jestli jsi nezanevřela tak třetí a čtvrtý jsou fakt pecka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevzdala jsem to! :D Aktuálně se blížím k polovině čtvrtého dílu a začíná to být zajímavé :)

      Vymazat
  2. Souhlasím s tebou, začátek byl pomalejší, a taky se mi nečetl moc dobře. První díl jsem četla už docela dávno a možná kvůli tomu se mi druhý líbil více.. Na třetí díl zatím jen pokukuju, a možná si ho v únoru pořídím.. Mám první dva a chci mít sérii kompletní :) Teď si dávám od Skleněného trůnu pauzu, chci se věnovat trochu klasice, a prokládat jí nějakou odlehčenější knihou. Ale určitě si chci na další trojku najít brzy čas abych nezapomněla spojitosti. Moc hezká recenze, měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třetí se mi zatím líbil nejvíce, takže se ti snad bude líbit jako předchozí díl :) a moc děkuji, taky se měj hezky :))

      Vymazat
  3. Jak jsem četla tvou recenzi, měla jsem sto chutí Půlnoční korunu znovu otevřít :D Je to dlouhá doba, co jsem ji četla a čekám, až bude venku víc dílů, a pak se znovu začtu. Nejhorší lákadlo je, jak všichni tvrdíte, že třetí a čtvrtý díl jsou obrovské bomby!:D Už to oddalování asi vážně dlouho nevydržím :D (kór, když už mám tři díly doma a denně se na ně dívám :D)

    OdpovědětVymazat

Za každičký komentář jsem nesmírně ráda! :)