středa 15. února 2017

Recenze: Královna stínů


Autorka: Sarah J. Maas
Nakladatelství: CooBoo
Série a díl: Skleněný trůn, díl 4.
Rok vydání: 2015 (orig) a 2016 (cz)
Žánr: fantasy a young adult
Počet stran: 656

Recenze:
Někteří asi četli recenzi na Dědičku ohně, kde jsem byla docela nadšená. Třetí díl skončil úplně napjatě, že jsem se musela hned pustit do čtvrtého dílu. Královna stínů je hodně velká bichle, ale těšila jsem se na ní, protože jsem byla dobře naladěna z předešlého dílu.. Samozřejmě bych chtěla upozornit za případný spoiler, který se tu může objevit z předešlých tří dílů!

Každá knihy z této série pro mě vždy skončila úplně otevřeně a s úžasnou atmosférou. Já jsem pak vždycky doufala, že tak bude vypadat i začátek dalšího dílu, jenže tam to zase všechno začíná od znova a pomalu gradovat :)

Celaena se už naučila ovládat svoji moc a je připravena osvobodit uvězněnou magii, Adarlan od tyranského krále a ochránit svůj vlastní lid. Konečně má možnost se po nějaké době setkat se s Aedionem. Po dlouhé době se taky konečně setká s Chaolem, ale všechno už je mezi nimi takové nepřátelské a chladné.
,,Jakmile bude magie osvobozena, kdo zastaví zrůdy, které by se v zemi znovu objevily? Kdo zastaví tebe?"
Začátek knihy mě už pomalu začínal nudit a do čtení jsem neměla moc chuť. Naštěstí, všechno se pak zase pozvolna začalo rozjíždět, až z toho vznikl příběh plný napětí. Všechno tady mělo nějaký svůj význam a rozuzlení zápletky bylo opravdu promyšlené, ale nejen rozuzlení. Musím dokonce říct, že se mi několikrát zastavil i dech!

Taky bych tu chtěla opět zmínit čarodějnice. Hrozně jsem si oblíbila Manon a to už ve třetím díle. Zdála se mi jiná než ostatní a samozřejmě ne jen ona..Pořád se mi zdálo, že má přeci jenom nakročeno k tomu být někým lepší. Kapitoly čarodějnic ve třetím díle byly zajímavé, ale tady jsou ještě zajímavější.

Nemůžu taky zapomenout na Jeřába. V první čtvrtině knihy jsme o něm nic moc neslyšeli a mě docela chyběl, ale i on se nakonec ukáže. Nástup Jeřába mě zase tak nějak probudil. Celaena tu konečně měla svého carranam. Navíc mě docela zajímalo jak to teda skončí, bude Celaena s Jeřábem nebo skončí s někým jiným?
,,Teď zatřeseme samotnými hvězdami."
Takže tenhle díl byl opravdu hodně napínavý, Sarah měla všechno hezky promyšlené a hrozně se mi líbilo přidání nových věcí, ale to už i ve třetím díle. Byla jsem ráda, že nám dala možnost poznat Arobynna a jeho nekalé úmysly, přičemž jsem měla vážně chuť ho zabít :))

Co se vůbec týče toho zdroje největšího zla, byla jsem překvapena a trochu šokována. A jako každý jsem si říkala ,,jak jen je možné, že jsem na to nepřišla dřív?", takže v téhle sérii nebylo od začátku nic jen tak!

Kniha se mi tedy moc líbila. Rozhodně byste si jí měli přečíst. Já už se moc těším na další pátý díl a doufám, že už brzy vyjde. Samozřejmě nemůžu zapomenout ani na Krvavé ostří, které si chci v budoucnu přečíst. Knihu tedy budu hodnotit velice dobře a to v obou dvou hodnocení!

9/10

6 komentářů:

  1. Teda, já se neustále divím, jak lidé mohou této knize dávat všech pět jasných. Aby nedošlo k nedorozumění, mám autorku velice ráda, je to jedna z mých oblíbených YA autorů. Jsem asi v polovině této knihy a zatím se tam nic pořádného nestalo, kromě jedné záchrany. Jedná se pouze o špičkování mezi Aelin (která je mimochodem dost na ránu) a ostatními postavami. Doufám, že mě alespoň trochu překvapí ten konec, když už nic jiného. Čarodějnice to zatím hezky drží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad to teprve přijde.. :D jinak čarodějnice jsou super :)

      Vymazat
    2. Já doufám, protože mám tuto sérii docela rada 😊

      Vymazat
  2. Skončila jsem zatím u druhého dílu, a jak tak koukám, budu se muset brzo přesunout k dalšímu. U téhle série miluju postupnou gradaci a pestrost. Napsala jsi moc pěknou recenzi :) Měj se hezky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě budeš muset! :D Jinak ti moc děkuji a krásné čtení :)

      Vymazat
  3. Krásně napsané, celá série je super a už jsem přečetla i Krvavé ostří a také se mi líbilo 😋

    OdpovědětVymazat

Za každičký komentář jsem nesmírně ráda! :)